Maak ze gek!

 

Leer hoe je slimme psychologische verkooptrucs moet inzetten op je website

Hoe je jezelf onderscheidt

Hoe je klanten onderbewust moet laten kiezen voor jou

Hoe je om moet gaan met Social Media

Meer omzet krijgen zonder je prijs te verlagen

 Hoe je nieuwsbrieven moet schrijven die klanten direct openen

Het bestverkochte managementboek van 2016

 

Lees ook het nieuwste boek van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren: ‘De online marketing tornado

 

Wat ondernemers

zeggen over ‘Maak ze gek!’

Of je startende ondernemer bent of je 25 jarig jubileum viert, uit dit boek Maak ze gek haal je altijd nieuwe inzichten. Aartjan beschrijft op vlotte wijze hoe je je online marketing verbetert en komt met heel veel sprekende voorbeelden. Iedere ondernemer kan zich hierin herkennen. Maak ze gek brengt je op ideeën, en als ondernemer kun je dan niet anders dan deze in de praktijk brengen. Spraakmakende verhalen, knappe theorieën, beeldend geschreven, in een avond het hele boek uitgelezen.

Zowel voor startende/bestaande ondernemers en sales- of marketing medewerkers een inspirerend en leerzaam boek.
To the point en helder geschreven met voorbeelden uit de praktijk.
Kwalitatieve tips en trucs om klanten, tijdens een (sales)gesprek en/of via online marketing enthousiast te krijgen en vast te houden.
De wijze waarop de schrijver de primaire gedachte van het reptielenbrein beschrijft versus die van de klant, stimuleert tot nadenken.

Heb het luisterboek net uit. Arjan van Erkel past zijn eigen tips goed toe, en dus op verzoek een review. Want ik vind het een goed en helder boek. Eyeopeners die direct heel logisch klinken, want alles wordt goed toegelicht. Ik ben blij dat ik dit boek ben tegen gekomen en ga de tips absoluut toepassen. Een beetje een ‘Amerikaanse’ stijl van schrijven, met redelijk wat herhaling en flink wat verwijzingen naar eigen en andere online info. Ik vind het niet storend. Tenslotte wil ik me verdiepen in dit onderwerp, dus extra info is handig.

Inhoudsopgave

Maak ze gek!

Hoofdstuk 1 - Vermoord de clichés

 -Het onderbewuste zoekt naar contrast
Klanten negeren marketing die clichés gebruikt. Hoe je iets over je bedrijf zegt wat uniek is en de volle aandacht krijgt van het onderbewuste.

Hoofdstuk 2 - Vlieg onder de bullshit-radar

 -Wees een verhalenverteller
Hoe je met storytelling je klanten onbedwingbaar nieuwsgierig maakt en een emotionele connectie tot stand brengt.

Hoofdstuk 3 - Laat je teksten bloeden

 -Schrijf over het allergrootste probleem van je klanten
Waarom het brein verslaafd is aan problemen, hoe je dit gebruikt in je marketing en waarom jij dat nu nog niet doet.

Hoofdstuk 4 - Maak je klanten emotioneel

 -Schrijf over de consequenties van het probleem
Alleen als mensen iets voelen, kunnen ze een knoop doorhakken. Hoe je klanten emotioneel maakt door het te hebben over consequenties.

Hoofdstuk 5 - Breng hun hartslag omlaag

 -Laat zien dat het ook anders kan
Klanten raken heel geïnteresseerd in wat je verkoopt als je in je marketing precies de goede opbouw gebruikt. Hoe je ze geruststelt en uitnodigt voor de volgende stap.

Hoofdstuk 6 - Bewijs wat je belooft

 -Het brein eist onomstotelijke bewijzen
Klanten willen bewijs zien, want ze worden pas echt enthousiast als je alle twijfels van tafel veegt. Vier manieren waarop je onomstotelijk bewijst wat je belooft.

Hoofdstuk 7 - Zorg dat ze geen nee meer kunnen zeggen

 -Maak de weg vrij voor de aankoopbeslissing
Slechte verkopers verdiepen zich te weinig in hun klanten en ontdekken daardoor hun bezwaren niet. Hoe je de obstakels wegneemt die een ja in de weg staan.

Hoofdstuk 8 - Gebruik al je charmes

 -Klanten willen een klik voelen
Klanten geven meer geld uit als ze je aardig vinden. Hoe je op internet je charmes inzet om klanten de klik met jou te laten voelen.

Hoofdstuk 9 - Geef een belachelijk waardevol cadeau

 -Waarschuwing: veroorzaakt buikpijn
Wat je kunt weggeven op internet dat voor klanten belachelijk waardevol is, zodat ze helemaal wild worden en je website of nieuwsbrief aan iedereen doorsturen.

Hoofdstuk 10 - Maak jezelf onvergetelijk

 -Je klant is geen one night stand, je bent ermee getrouwd
Klanten met wie je een vaste relatie hebt, leveren meer geld op. Hoe je onvergetelijk wordt voor je klanten.

Wie is

Aartjan van Erkel?

Aartjan van Erkel is online copywriter, spreker en trainer. Hij helpt ondernemers om meer te verkopen op internet door beter te worden in copywriting, zelfs als ze niet kunnen schrijven. Op zijn blog http://www.schrijvenvoorinternet.nl geeft hij gratis tips voor je website. Hij is de auteur van de bestseller bestseller Verleiden op internet en van Maak ze gek!

 

Andere boeken

Die je moet lezen over marketing en SEO

Met ‘Doelgerichte SEO’ van Tonny Loorbach leer jij hoe je de absolute toppositie in Google weet te behalen met je website of webshop.

Klik hier voor meer informatie

Met ‘De online marketing Tornado’ van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren maak jij je website vindbaar in Google. Dit boek is een aanrader voor iedere ondernemer.

Klik hier voor meer informatie

Aartjan van Erkel schreef ‘Maak ze gek!’. Een boek waarin hij uitlegd hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

Klik hier voor meer informatie