De beste Social Media boeken

in 2020

De beste Social Media boeken in 2020” is een samengestelde lijst van social media boeken op basis van mijn ervaring en kennis van Social Media. De boeken variëren van instapvriendelijk tot en met de wat inhoudelijkere boeken. Veel leesplezier toegewenst!

Social Media boek #1

Meer succes met LinkedIn! – Corinne Keijzer

Steeds meer professionals zien in dat LinkedIn een onmisbaar instrument is om te netwerken maar ook om nieuwe klanten en leads te vinden. LinkedIn expert Corinne Keijzer geeft alle geheimen prijs!

Veel mensen zien LinkedIn nog steeds als een database voor contacten of denken dat je het alleen maar gebruikt bij het zoeken naar een nieuwe baan. Jammer, want LinkedIn biedt zoveel meer voor professionals.
Na het lezen van dit boek van LinkedIn expert Corinne Keijzer, wat bestaat uit ruim 368 pagina’s, snap je de meerwaarde van LinkedIn en ben jij ook in staat zakelijk succes uit dit professionele platform te halen. Zorg ervoor dat je je concurrentie voor blijft en leer alle geheimen rondom social selling kennen.

Social Media boek #2

Zakelijke doelen bereiken met Social Media

Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch
model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven ze aan welke activiteiten op social media die doelstelling helpen realiseren. Het model is uitvoerig onderzocht en getest in de praktijk – en het werkt! Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.

Social Media boek #3

Instaproof – Kirsten Jassies

Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Of: hoe word ik er zelf een? En uhm… hoe schrijf ik eigenlijk een triggerende bio? Kortom: hoe kickstart ik mijn weg naar Insta(nt) succes?

In Instaproof geven Insta-experts @kirstenjassies en @joycenafzger antwoord op al jouw brandende Instagramvragen. Instaproof is dé Instagramgids die insta(nt) succes voor ie-de-reen haalbaar maakt, of jij nou een lokale bakkerij (met fan-tas-stische croissants) runt of het nieuwste online mode-icoon (hallo Anna Wintour 2.0!) wil worden. Het boek staat bol van de praktische tips & tricks, naar bevat ook boek inspirerende succesverhalen van Nederlandse Instagrammers. Kriebels om je Instagram te upgraden gegarandeerd!

Social Media boek #4

Facebook marketing in 60 minuten – Marcel van der Heijden

Facebookmarketing in 60 minuten 1e druk is een boek van Marcel van der Heijden uitgegeven bij Haystack, Uitgeverij. ISBN 9789461260611

Om op te vallen tussen alle Facebook-berichten draait het voor bedrijven en professionals maar om een ding: menselijke aandacht.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden, tips en tools legt expert Marcel van der Heijden uit hoe je aandacht op Facebook krijgt, behoudt en omzet in concreet resultaat.

Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer jezelf snel en grondig met de boeken in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De serie is een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com, het toonaangevende platform over online trends, tips & tricks.

Social Media boek #5

Vind ik leuk! – Anne Raaymakers

Facebook is het grootste socialmediaplatform ter wereld. Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers, en dat aantal stijgt nog steeds. Jouw ideale klanten zitten dus zonder twijfel op Facebook. Je zou wel gek zijn als je daar niets mee doet. Toch?! Facebookmarketing is niet moeilijk. Sterker nog: het is zelfs leuk. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt. Met dit boek helpt Anne Raaymakers, Nederlands bekendste Facebookmarketingexpert, je op weg. Ze laat zien hoe je als ondernemer een hoog bereik kunt creëren, je naamsbekendheid kunt vergroten en nieuwe klanten kunt werven. Low budget en zonder al te veel moeite. Op zo’n manier dat je er ook nog lol in hebt. Een boek waarmee je gegarandeerd de duimen omhoog krijgt. Voor ondernemers die willen zijn waar hun klanten zijn. Op Facebook dus. – Eindelijk een boek waarin de essentie van Facebook echt goed wordt uitgelegd! – Vol praktische adviezen, how-to’s en succesverhalen. – Een must voor iedere ondernemer die van klanten fans wil maken.

Social Media boek #6

Social Selling – Carola Rodrigues

Social Selling Masterclass leert je met een nieuwe aanpak effectiever en met meer succes acquisitie te plegen: zorg dat klanten naar joú komen. Carola Rodrigues maakt je in dit boek vertrouwd met haar Social Selling Proces; een stappenplan waarmee je je bedrijf Social Selling-proof kunt maken:
– hoe zet je jezelf als ‘personal brand’ centraal hoe laat je potentiële klanten naar je toe komen
– hoe kun je ze volgen via je social mediakanalen hoe creëer je waardevolle killercontent voor jouw doelgroep
– op welk moment kun je in actie komen om ze op een ‘warme’ manier te benaderen en te verleiden

Als je dit toepast trek je uiteindelijk klanten aan die écht bij je organisatie passen. Daarna gaan je verkoopresultaten omhoog! Dit is Social Selling. Het is de kern van je succes, of je nu verkoper, marketeer, salesmanager, commercieel directeur, ondernemer of zzp’er bent. Social Selling Masterclass is een innovatief en praktisch boek. Met veel opdrachten, video’s en inspiratietools. Al lezende ontwikkel je – stap voor stap – je eigen Social Selling Strategie. 

Social Medie boek #7

De online marketing tornado – Tonny Loorbach – Martijn van Tongeren

Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. Geschreven door 2 gedreven expert op basis van de praktijk.

Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek.

 

Social Media boek #8

LinkedIn voor bedrijven – Corinne Keijzer

De LinkedIn bedrijfspagina is flink in populariteit toegenomen in de afgelopen jaren. De bekende LinkedIn expert Corinne Keijzer vertelt je alle ins en outs inclusief het advertentiesysteem.

Als bedrijf kun je LinkedIn voor vele doeleinden inzetten, hoe klein of groot je bedrijf ook is, voor alle soorten en maten ondernemers is het geschikt. Doelgerichte updates plaatsen, adverteren, je bedrijf als werkgever profileren, er zijn zoveel meer mogelijkheden dan het persoonlijke profiel. LinkedIn expert Corinne Keijzer leert je in dit 267 pagina’s tellende boek alle geheimen omtrent de LinkedIn bedrijfspagina kennen.

Kortom, dit boek is weer een handleiding boordevol tips en adviezen om (nog meer) succes te halen uit je LinkedIn bedrijfspagina. Waar wacht je nog op!

 

Social Media boek #9

Social media voor dummies – Jaap de Bruijn

De “nieuwe’ social media buitelen over elkaar heen. Het lijkt soms wel of er elke dag weer een nieuw platform bijkomt. Social media voor Dummies maakt je wegwijs in “de wereld die social media heet’. Welk platform past bij jou? Waar moet je beginnen als je een keuze hebt gemaakt? Welke valkuilen zijn er als je op social media actief wordt? Dit boek geeft de antwoorden, aan de hand van algemene principes, concrete handleidingen voor de belangrijkste platforms, praktijkvoorbeelden en leerzame anekdotes. We helpen je stap voor stap op weg met Facebook, Instagram, WhatsApp en LinkedIn. Daarnaast maak je kennis met een aantal andere populaire sociale netwerken, zoals YouTube en Twitter.

 

Jaap de Bruijn heeft jarenlange ervaring met het professioneel gebruik van internet en social media. Hij was Hoofd Nieuwe Media bij de Rijksvoorlichtingsdienst, acht jaar communicatiemanager bij een politieke partij en is inmiddels communicatiestrateeg bij een zorgverzekeraar. Bert Verdonck is LinkedIn-expert, social media master trainer en lifehacker.

Social Media boek #10

De cirkel – Dave Eggers

Even de andere kant van het verhaal over Social media. Mae Holland kan haar geluk niet op als ze wordt aangenomen bij de Cirkel, het machtigste internetbedrijf ter wereld. De persoonlijke e-mails van de gebruikers, hun sociale media, betalingsverkeer en aankopen zijn met elkaar verbonden door een universeel besturingsprogramma. Het resultaat: iedereen heeft slechts één online identiteit. Een nieuw tijdperk van openheid en gemeenschapszin is aangebroken.

 

Mae laat zich meeslepen door de energie van het bedrijf, de groepsactiviteiten en de feestjes, de oneindige mogelijkheden – zelfs als ze het leven buiten de campus langzaam uit het oog verliest, een ontmoeting met een collega haar in verwarring brengt, en haar bijdrage aan de Cirkel steeds meer openbaar wordt.