De beste sales boeken

in 2020

De beste sales boeken in 2020” is een zelf samengestelde top 10 lijst van boeken op basis van mijn ervaring en kennis van sales. In de loop der tijd zijn er honderden boeken over sales geschreven. Hieronder de beste sales boeken die je gelezen moet hebben.

Sales boek #1

De zeven eigenschappen – Stephen Covey

Betere keuzes maken, jezelf en anderen beter begrijpen en weerbaarder worden: het is maar een greep uit wat je kunt bereiken door te leven naar de principes die Stephen Covey ons ruim 25 jaar geleden meegaf in zijn wereldwijde bestseller De zeven eigenschappen. Zijn boek staat bekend als een klassieker die je leven op zijn kop zal zetten
Met de zeven eigenschappen weet je wie je bent en waar je voor gaat, maar de kunst is om ze toe te passen in de praktijk – en daarvoor is dit werkboek. Met korte reminders over de essentie van Coveys gedachtegoed, verwijzingen naar passages uit zijn boek voor wie de diepte in wil en praktische uitdagingen en oefeningen. Met weekschema’s om je goede voornemens direct dagelijks in de praktijk te brengen. Op naar een leven met meer succes en voldoening!

Sales boek #2

Robert B. Cialdini – De zes geheimen van het overtuigen

Mechanismen en technieken Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen? De sleutelprikkel Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel. Het geheim van succesvol overtuigen Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt.

Sales boek #3

Begin met het waarom – Simon Sinek

Simon Sinek laat in “Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waarom ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag.

“Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer centraal te stellen en zo beter en authentieker leiding te geven en je omgeving te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk toont Sinek aan dat het werkt. Dit boek is gebaseerd op de ideeën uit zijn TEDX-talk over leiderschap, waarmee hij wereldwijd de aandacht trok.

Sales boek #4

SPIN selling – Neil Rackham

The international bestseller that revolutionized high-end selling! Written by Neil Rackham, former president and founder of Huthwaite corporation, SPIN Selling is essential reading for anyone involved in selling or managing a sales force. Unquestionably the best-documented account of sales success ever collected and the result of the Huthwaite corporation’s massive 12-year, $1-million dollar research into effective sales performance, this groundbreaking resource details the revolutionary SPIN (Situation, Problem, Implication, Need-payoff) strategy. In SPIN Selling, Rackham, who has advised leading companies such as IBM and Honeywell delivers the first book to specifically examine selling high-value product and services. By following the simple, practical, and easy-to-apply techniques of SPIN, readers will be able to dramatically increase their sales volume from major accounts. Rackham answers key questions such as What makes success in major sales and Why do techniques like closing work in small sales but fail in larger ones?

Sales boek #5

Denk groot en word rijk! – Napoleon Hill

Dit boek bevat geheimen over geld verdienen waarmee u uw leven kunt veranderen. Ontdek het geheim van succes! ‘Denk groot & word rijk’ biedt u de subtiele wijsheid van bijzondere mensen die grote prestaties hebben geleverd en daardoor rijk geworden zijn. Dit boek kan dus een miljoen waard zijn!

Sales boek #6

The Sales Bible – Jeffrey Gitomer

Global sales authority Jeffrey Gitomer’s bestselling classic, The Sales Bible, has been updated and appended in this new edition, offering you the ultimate sales methods and strategies that really work — every day, in real-world selling situations.

With over 200,000 copies of the previous editions sold, The Sales Bible was listed as one of ”The Ten Books Every Salesperson Should Own and Read” by the Dale Carnegie Sales Advantage Program.

Jeffrey Gitomer’s column, ”Sales Moves,” and blog, ”SalesBlog.com” are read by more than four million people every week. His customers include Coca-Cola, BMW, Kimpton Hotels, Hilton, Wells Fargo Bank, IBM, Enterprise Rent-A-Car, Hewlett Packard, and hundreds of others.

 

Sales boek #7

How to Win Friends and Influence People – Dale Carnegie

Perfect your social skills and master any conversation The most famous confidence-boosting book ever published, with sales of over 16 million copies worldwide Millions of people around the world have improved their lives based on the teachings of Dale Carnegie. In How to Win Friends and Influence People, he offers practical advice and techniques, in his exuberant and conversational style, for how to get out of a mental rut and make life more rewarding. His advice has stood the test of time and will teach you how to: – make friends quickly and easily – increase your popularity – persuade people to follow your way of thinking – enable you to win new clients and customers – become a better speaker – boost enthusiasm among your colleagues.

 

Sales boek #8

Rich Dad Poor Dad – Robert Kiyosaki

The #1 Personal Finance book of all time, Robert Kiyosaki shares the story of his two dad: his real father, whom he calls his poor dad,’ and the father of his best friend, the man who became his mentor and his rich dad.’ One man was well educated and an employee all his life, the other’s education was street smarts” over traditional classroom education and he took the path of entrepreneurship?a road that led him to become one of the wealthiest men in Hawaii. Robert’s poor dad struggled financially all his life, and these two dads?these very different points of view of money, investing, and employment shaped Robert’s thinking about money.

 

Sales boek #9

To Sell Is Human – Daniel H. Pink

To Sell Is Human offers a fresh look at the art and science of selling. As he did in Drive and A Whole New Mind, Daniel H. Pink draws on a rich trove of social science for his counterintuitive insights. He reveals the new ABCs of moving others (it’s no longer “”Always Be Closing””), explains why extraverts don’t make the best salespeople, and shows how giving people an “”off-ramp”” for their actions can matter more than actually changing their minds.

Along the way, Pink describes the six successors to the elevator pitch, the three rules for understanding another’s perspective, the five frames that can make your message clearer and more persuasive, and much more. The result is a perceptive and practical book–one that will change how you see the world and transform what you do at work, at school, and at home.

Sales boek #10

Pitch anything – Oren Klaff

When it comes to delivering a pitch, Oren Klaff has unparalleled credentials. Over the past 13 years, he has used his one-of-a- kind method to raise more than $400 million-and now, for the first time, he describes his formula to help you deliver a winning pitch in any business situation.

Whether you’re selling ideas to investors, pitching a client for new business, or even negotiating for a higher salary, Pitch Anything will transform the way you position your ideas.

According to Klaff, creating and presenting a great pitch isn’t an art-it’s a simple science. Applying the latest findings in the field of neuroeconomics, while sharing eye-opening stories of his method in action, Klaff describes how the brain makes decisions and responds to pitches. With this information, you’ll remain in complete control of every stage of the pitch process.

 

Sales boek #11

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap

Het boek “De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen R. Covey behoeft nauwelijks nog introductie; het vormt al jarenlang en wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen. Covey heeft met zijn zeven eigenschappen een miljoenenpubliek bereikt. Hij leert ons hoe we de kwaliteit van ons werkende leven, privéleven en gezinsleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten hebben duizenden mensen in staat gesteld meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen; dit heeft het werk in duizenden organisaties en bedrijven prettiger en efficiënter gemaakt. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds weer nieuwe generaties aan te spreken.

Sales boek #12

De achtste eigenschap

De achtste eigenschap is een essentiële toevoeging op De 7 eigenschappen, de wereldwijde bestseller waarmee Stephen Covey zich op de kaart zette en de levens van velen veranderde. Waar hij je in De 7 eigenschappen leert hoe je succesvol wordt met effectief gedrag, daagt hij je in De 8ste eigenschap uit op zoek te gaan naar de basis hiervan: je verborgen potentieel.
Met vele voorbeelden en een praktisch model leer je jouw potentieel aan te spreken en zo je talenten en bekwaamheden te vergroten. Covey laat zien hoe je ook anderen kunt helpen het beste uit zichzelf te halen. Zo boor je, zowel persoonlijk als binnen je organisatie, veel meer creativiteit aan en bereik je krachtige resultaten.